Etichete

, , , , ,

Cinci titani ai artei de a scrie

Cel mai mult m-a pasionat lectura. Nu cititul, ci lectura… Cred că eşti pe drumul ce bun daca ai înteles diferenţa dintre acestea două.

Mai jos o să enumar cinci dintre preferaţii mei, care după părerea mea toată opera lor e mindfuck :D, atât de mindfuck. Să-mi spune-ţi dacă nu sunteţi de acord, şi îmi puteţi aduce şi contraargumente. 🙂

1) Mircea Eliade Top 5 scriitori

Am încercat să îl citesc în gimnaziu, m-a uimit, m-a făcut să-mi pun semne de întrebare. Tot timpul în ochii mei o să rămâna un titan, cu o operă masivă, ce îmi stârneşte cele mai vaste sentimente.

Opere: „Maitreyi”, „Domnisoara Cristina”, „Noapte de sanziene”, „Nopti la Serampore”, „Secretul doctorului Honigberger”.

2) Vladimir Nabokov

Scriitor de geniu

I-am citit o parte din operă. După prima pagină, nu m-am mai putut opri din devorarea ei. Fiecare carte parcă mă ducea mai aproape de cunoaşterea autorului, a personajului, şi a tiparului acestuia.

Cele mai plăcute opere, mie, au fost „Lolita” şi „Masenka”.

 

 

 

3) Oscar Wilde(citate)

Scriitor de geniu

Citate Oscar Wilde

Prinţul fericit a fost a două povestioară citită de mine, asta după carţulia „Fram, ursul polar”. Mi-a rămas în minte, atât de dureroasă, iar în vremea liceului am dat peste „Portretul lui Dorian Grey”(de atunci îmi doresc nemurire şi dezmăţ :D). Prin mâinile mele avide au trecut toate povestioarele lui Oscar Wilde. Niciodata nu mă voi plictisi să le recitesc…

3) Umberto Eco

Datorită cărţii „Numele trandafirului”. Aşa-i că întrece orice carte poliţistă :D. Aici vă las în suspans,  pentru că trebuie neapărat citită.

4) Andrej Zaniewski Scriitor de geniu

Câteodată te întrebi, stai şi analizezi atât şi nu reuşeşti să întelegi. ‘Sobolanul” de acest autor te va ajuta să vezi asemănarea izbitoare dinte noi şi sobolani, dintre noi şi animale. Societaţile celor doua sunt la fel. Luptăm pentru supravieţuire iar când nu putem aduce nimic acesteia, suntem uitaţi.

5) Marin Preda

Carţile acestuia exprimă puternica dorinţă a ţăranului de a avea pământ. Aceasta şi jugrăvirea atentă a satului românesc şi a ţăranului roman, dau unicitate şi importanţă.

Scriitor de geniu

Sper că v-a păcut. Aştept păreri. 🙂

Sursa foto: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

