Etichete

, , ,

Dezinterie privită prin ochii unui puşcăriaş: 😀

„Titin e aici, aşezat lânga mine. Are mereu dizenterie. E-un  adevărat cadavru  ambulant. (…) Îmi zice:

-Şii, judeţule, am nişte maimuţe mici in burtă. Unele sunt rele, ma muşca de maţe şi de-aia ies cu sânge, asta când le-apucă dracii. Altele, dintr-un neam mai păros, pline de păr peste tot, au nişte mâini molatice ca un fulg. Mă mângaie-ncetişor şi nu le lasă pe ălalalte, p-alea rele, să mă muşte. Când maimuţele astea blânde se hotărasc să mă apere, nu ies cu sânge.”

Arsuri privite prin ochii unui puşcariaş:

„Când sunt scos din cada în care era să fierb, am niste arsuri îngrozitoare şi ma doare îngrozitor. Câteva injecţii cu morfina mă ajută să trec primele douăyeci şi patru de ore. Când mă întreaba doctorul ce s+a intamplat, îi spun c-a erupt un vulcan în cadă.”

Tot timpul în lumea nebunilor lucrurile stau altfel. Întodeauna lumea acesta, atât de diferită de a nostră, mi s-a părut mult mai vie. Crezând şi făcând totul după propria minte, nebunii, nişte biete fiinţe, se reîntorc la condiţia de copil.

Dar ce facem cu geniile nebune. Se spune că majoritatea geniilor, au avut, adevărat, unele probleme. Diverse ticuri, misoginism excesiv din partea bărbaţiilor, ură de rasă, bipolaritate, etc (nu înseamnă că dacă le ai şi tu, eşti neapărat un geniu. Ar fi tare uşor în acest fel să ne declarăm o planetă de genii :D). Mă întreb oare de ce?

Prima teorie ar fi următoarea. Având acces la atâtea cunoştiinţe, nu le-au putut controla, şi au sfârşit ei controlaţi de ele. 😐

A doua teorie ar reieşi pur şi simplu din celebritate, bani, dezmăţ, maltratare, şi atâţia oameni care îi acordă atentie, care îi urmăresc îndeaproape.

Aşteptăm în continoare să se mai nască un geniu(sigur sunt mulţi printre noi), şi sunt sigură că nu aşteptăm degeaba. Acum e momentul, pe cuvânt, dar nu în ţara noastră…. Acum au ocazia să-şi dezvolte şi să-şi susţină cât mai bine genialitatea. Daca se năşteau mai demult ar fi fost ucişi pentru vrajitorie şi aberaţii.

Sursă citate: Henri Charriere – Papillon, diferenţa dintre cele două este că unul este cu adevărat nebun iar celălat doar se preface.

 🙂

